Kazım Karabekir, İttihat ve Terakki Cemiyeti'nin siyasi hedefleriyle uyumsuz görüşleri nedeniyle bu topluluktan ayrılma kararı aldı. Ordunun bağımsız bir güç olarak meşrutiyeti koruma görevini üstlenmesi gerektiğine inanıyordu. Ayrıca, cemiyetin liderlerinin otoriter tutumları ve Osmanlı'nın savaş politikaları, Karabekir'in bu yapıdan uzaklaşmasına zemin hazırladı.
Kazım Karabekir, İttihat ve Terakki Cemiyeti'nin siyasete karışmasını ve bir partiye dönüşmesini doğru bulmadığı için cemiyetten ayrıldı.
1908 yılında cemiyetin siyasi bir fırka olarak faaliyetlerine devam etme kararı alması, Karabekir ile cemiyet arasında görüş ayrılığına yol açtı. Karabekir, ordunun sadece meşrutiyeti korumakla görevli olması gerektiğini düşünüyordu.
Ayrıca, Enver Bey, Cemal ve Talat Paşa'ların baskıcı yönetimleri ve Osmanlı Devleti'ni Birinci Dünya Savaşı'na sokmaları da Karabekir'in cemiyetten uzaklaşmasına neden oldu.
SON YAZILAR